7 ЗВИЧОК НАДЗВИЧАЙНО ЕФЕКТИВНИХ ЛЮДЕЙ та “УПРОЩАЙ”. Щоденник Стівена Ков...



Як організувати свій час?
Як організувати себе?
Як знаходити час для сім’ї?
Щоденник Стівена Кові



Як я навчився планувати час для сім’ї і які книги мені в цьому допомогли?


Я здолав немало внутрішніх бар’єрів і пройшов немалий шлях, поки отримав те чого хотів.
Я пройшов немалий шлях щоб організовувати свій час. щоб бути ефективним і продуктивним. Не скажу що я досяг висот, але я на шляху, багато чого досяг в цьому контексті і задоволений результатами. Рухаюсь далі і ще ділюсь з тобою своїм досвідом.


Спочатку я як чоловік, був переконаний, що маю “цілодобово” працювати, бо я годувальник сім’ї. Так працювати потрібно, і часом дійсно багато, але як каже один мій добрий товариш - “без фанатизму”.
Пам’ятаю, як з сім’єю виїжджали на природу на кілька годин і мій мозок закипав від усвідомлення, що я в цей час маю робити щось важливіше.
Я був ніби запрограмований думати саме так.
Як я згодом прочитав у книзі “7 звичок високоефективних людей” - я був дійсно запрограмованим - це була моя парадигма на життя, яку мені потрібно було змінити.


Потім прочитав у книзі “Спрощуй” історію її автора. Він священник.
Пише, що всі його справи вкрай важливі - бо ж люди, долі, життя. Він щовечора мав зустрічі з різними людьми. Поки його маленька донька одного разу не притулилась до нього і не запиталі: - “Тату ти знову йдеш?”.
Слово “знову” відкрило очі батька на потребу доньки. Він зрозумів, що батька дитині ніхто не замінить і запланував у свій робочий календар чотири вечора на тиждень вдома з сім’єю. Буквально відмічав у календарі дні, коли він залишається вдома. Через багато років він говорить про те, що це рішення стало одним з найважливіших життєвих рішень і принесло дуже добрі плоди.



Дві згадані мною книги допомогли мені багато зрозуміти. Що саме?


  1. “СПРОЩУЙ”
Ідея, що для сім’ї час потрібно планувати у свій робочий календар чи графік.
Звучить може якось дуже штучно, бо ж життя має бути “ну… не таким аж нудним, щоб календаризувати час з сім’єю”. Але це дуже практична ідея і головне зловити суть! А суть в тому - що для сім’ї потрібно час планувати! Він сам собою не з’явиться!


Мало того за цей запланований час потрібно ще й боротись. Чому?
На це питання відповідає інша книга 7 ЗВИЧОК



  1. “7 ЗВИЧОК…”
Виявляється що всі мої і твої справи поділяються на категорії:


  1. важливі/термінові
  2. важливі/нетермінові
  3. не важливі/термінові
  4. не важливі/нетермінові

    Ці категорії добре проілюстровані у так званій матриці Ейзенхауера, котрою користується Стівен Кові.


Більшість людей схильні жити справами з першої категорії. Все важливо і вже немає куди відкладати!


Але людина є найбільш ефективною, коли живе справати з категорії “Важливі і нетермінові”.
Але так жити є проблемою. Коли справа термінова - тоді вона чинить тиск на людину, щоб поміститись у дедлайн.
А коли справа не термінова, вона не тисне. І постійно відкладається у довгий ящик.


Сім’я - це безумовно важлива справа! Але не термінова. Чоловіки схильні відкладати “на пізніше” сім’ю і сімейні справи, хоча глибоко переконані, що сім’я - це найважливіше що є у житті.


Але так як справа “не термінова” і не тисне… то схильні думати що “нікуди сім’я не дінеться, я спочатку всі справи попідтягую, а потім повноцінно для сім’ї приділю час та увагу.
І так тягнеться кілька днів…
Тиждень, місяць… ну й кожен знає скільки у кого часу відкладається найважливіша справа життя.


80% чоловіків похилого віку жаліють про те, що приділяли мало часу та уваги своїм дітям.


Що ж робити?


Стівен Кові пропонує дивитись на справи спочатку з позиції власної місії, потім ролей по життю - наприклад роль чоловік, батько, керівник, колега, священик, фахівець, сусід і т.д.


Тобто коли визначена місія життя, визначенні ролі у пріоритетній послідовності, потім варто визначати цілі згідно кожної ролі, а тільки потім завдання.



Автор детально описує як знайти свою місію. Для мене цей крок виявився дуже непростим і зайняв досить багато місяців, поки я зрозумів що до чого.


З ролями було легше. Я у порядку пріоритетності визначив хто я і яка життєва роль для мене є найважливішою - це чоловік для моєї дружини, та батько для моїх дітей. Потім інші, що стосуються решти моєї діяльності.


Далі важливо визначити чого я хочу досягати, яка ціль для мене згідно життєвих ролей. І вже потім я визначаю завдання і записую їх у щоденник, котрий я відтворив у таблицях за зразком щоденника Стівена Кові.



Можу поділитись з тобою шаблоном цього щоденника. Посилання залишаю під цим відео. А якщо виникнуть питання, пиши коменти і я з радістю допоможу тобі розібратись.


Шлях досить непростий, але дуже ефективний. Тому й книга має назву 7 ЗВИЧОК НАДЗВИЧАЙНО ЕФЕКТИВНИХ ЛЮДЕЙ. І вона допомогла такими стати сотням тисяч людей котрі її прочитали.

Коментарі